Recent a aparut la Editura Felix Film o monografie dedicata Barocului cinematografic autor Ioan Lazar o contributie valoroasa la teoria romaneasca de film zona ce a lasat drum liber mai degraba memoriilor autoflatante decat discutiilor elevate Ioan Lazar abordeaza un domeniu cu putine sinteze Barocul asa cum il vede autorul nu este chintesenta atributelor peiorative - prolix euforizant decoratic - ci un instrument tehnic si stilistic care caracterizeaza aproape programatic

Barocul cinematografic

de Ioan Lazar

Cod produs: 0000052047

Editura: Felix Film

Data aparitie: 2010

Editie: Editia I

ISBN: 978-973-98927-0-1

Numar de pagini: 328

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:
Recent a aparut la Editura Felix Film o monografie dedicata Barocului cinematografic, autor Ioan Lazar, o contributie valoroasa la teoria romaneasca de film, zona ce a lasat drum liber mai degraba memoriilor autoflatante decat discutiilor elevate. Ioan Lazar abordeaza un domeniu cu putine sinteze. Barocul, asa cum il vede autorul, nu este chintesenta atributelor peiorative - prolix, euforizant, decoratic -, ci un instrument tehnic si stilistic, care caracterizeaza aproape programatic cateva varfuri ale artei cinematografice. Acestea sunt Orson Welles, Frederico Fellini, Rainer Maria Fassbinder. Incursiunile istorice ale autorului (Burckhardt, Wolfflin, Hughes, Focillou, d'Ors) stabilesc puncte comune, relatii si tendinte spectaculoase pentru edificarea unei cinestilistici a barocului detectabile in curentele-forta ale istoriei filmului - expresionism, impresionism, suprarealism, realism poetic, neorealism. De la cineastul ca om baroc la stilurile imaginarului filmic, de la gramaticile barocului - exemplificate de "Lola Montes", "Contesa desculta", "Reconstituirea", dar si in operele unui Bergman, Forman, Truffaut, Almodovar - la configurarea geografica a barocului se deseneaza o inedita istorie a filmului. Un capitol aparte este rezervat barocului romanesc sustinut de o pledoarie teoretica de sorginte literara. Si aici sunt comentate cu inspiratie, coerenta si argumente opere ca "Moara cu noroc", "Valurile Dunarii", "Nunta de piatra" si "Duhul aurului", "O lacrima de fata", "Stop cadru la masa", Moara lui Califar", "Morometii", "De ce trag clopotele, Mitica?". Arcul baroc al filmului romanesc innobileaza creatia unor autori, conferindu-le o aura meritata pentru cautarile stilistice ale unor cineasti a caror originalitate a fost deseori franata de furcile caudine ale cenzurii comuniste. Selectia operelor comentate nu confirma doar siguranta unor ierarhizari sigure, dar si o certa fermitate intr-o epoca pandita de confuzia modelelor intr-un climat din ce in ce mai agravat de proliferarea kitschului. Prin amploarea demersului sau teoretic, autorul invita la noi aventuri pe taramul teoretic, provocator fara indoiala, in ciuda apetentelor contemporane pentru spectaculosul cinematografic gratuit. Calin Stanculescu
Data aparitie 2010
Editie Editia I
ISBN 978-973-98927-0-1
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 328
Tip coperta Necartonat
Autor

Ioan Lazar

Scroll