Acest manual este proprietatea Ministerului Educatiei Nationale   Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrutui Educatiei Nationale nr si este reatizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin OM Nr 3393 28022017   span stylecolor

Manual limba si literatura romana clasa a V a + CD, Editura Ars Libris

de Cristina-Loredana Bloju

Cod produs: 0000157008

Editura: Ars Libri

Data aparitie: 2017

Editie: Editia I

ISBN: 978-606-36-0424-9

Numar de pagini: 208

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:

Acest manual este proprietatea Ministerului Educatiei Nationale. 

Acest manual scolar este aprobat prin Ordinul Ministrutui Educatiei Nationale nr. si este reatizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin OM Nr. 3393/ 28.02.2017. 

CUPRINS 
Instructiuni de utilizare a manualului
Competente generale si competente specifice
Unitatea 11 - DIN NOU LA SCOALA
Recapitulare
Test de evaluare initiala
Unitatea 2 - UNIVERSUL FAMILIEI
Bunica de Barbu Stefanescu Delavrancea
Alfabetul limbii romane. Ordonarea cuvintelor dupa criteriul alfabetic
Dictionarul. Articolul de dictionar
Tipare textuale de structurare a ideilor: narativ, descriptiv, explicativ
Roluri in comunicare: vorbitor, ascultator
Tipuri de sunete: vocala, consoana, semivocala
Cuvinte-cheie, idee principala, idee secundara, tema
Etapele scrierii: generarea ideilor, planificare, scriere - descoperirea unor subiecte din universul familiar
Corespondenta sunet - litera. Silaba. Accentul (aplicativ)
Planul simplu de idei
Reguli de acces la cuvant (intreruperi, suprapuneri, luarea/ predarea cuvantului, asteptarea randului la cuvant)
Cuvantul, unitate de baza a vocabularului
Cuvantul si contextul; forma si sensul cuvintelor
Planul dezvoltat de idei
Categorii semantice: sinonime, antonime. Campul lexical
Etapele scrierii: generarea ideilor, planificare, scriere - restrangerea unor teme la aspecte particulare45
Enuntul. Punctuatia enuntului.
Enunturi asertive, interogative, exclamative, imperative
Lectura suplimentara: Bimbiritichel, de George Topirceanu (fragment)
Recapitulare
Evaluare
Unitatea 3 - LUME DE POVESTE
Stan Bolovan de Ioan Slavici
Textul literar narativ: actiune, personaj, timp, spatiu
Propozitia simpla. Propozitia dezvoltata. Propozitia afirmativa. Propozitia negativa
Unitatile comunicarii: actele de limbaj (a afirma, a intreba, a recomanda, a solicita, a promite, a felicita, a declara etc.)
Predicatul verbal
Unitatile comunicarii: perechile de adiacenta (intrebare-raspuns, invitatie - acceptare/ refuzarea invitatiei, repros - acceptarea/ refuzul reprosului, a face un compliment - a raspunde la un compliment etc.)
Etapele scrierii, generarea ideilor, planificare, scriere: incadrarea in subiect
Subiectul exprimat (simplu si multiplu). Acordul predicatului cu subiectul
Atributul
Lectura suplimentara: Fat-Frumos din lacrima de Mihai Eminescu (fragment)
Recapitulare
Evaluare
Unitatea 4 - BUCURIILE COPILARIEI
Colinde, colinde de Mihai Eminescu
Verbul (flexiunea verbului in raport cu numarul, persoana)
Elemente paraverbale (intensitate vocala, intonatie, tempoul vorbirii) si nonverbale (mimica, pozitii corporale, contact vizual). Elementele nonverbale si paraverbale ca marci ale personalitatii individului
Identitate personala - identitate nationala - diversitate culturala si lingvistica
Verbul – moduri verbale: indicativul si imperativul. Timpurile simple ale modului indicativ
Prezentarea textului: scrisul de mana, asezarea in pagina; inserarea unor desene, grafice, fotografii, scheme
Textul narativ nonliterar: actiune, participanti, timp, spatiu
Campionatul Mondial de sanie pe partie naturala
Timpurile compuse ale modului indicativ. Structura timpurilor compuse: verbe auxiliare (a fi, a avea, a vrea) si forme verbale nepersonale: infinitiv, participiu
Lectura suplimentara: Amintiri din copilarie de Ion Creanga (fragment)
Recapitulare
Evaluare
Recapitulare semestriala
Evaluare semestriala
Unitatea 5 - EROI DE LEGENDA
Narativul in texte multimodale (text si imagine – banda desenata)
Planul simplu de idei
Substantivul. Tipuri de substantive: comun, propriu
Genul si numarul substantivului
Categoria determinarii: articolul (hotarat, nehotarat)
Amphitrita, delfinul de Gheorghe Popa-Lisseanu
Strategii de concepere si de comprehensiune a textului oral: cuvinte-cheie, idei principale, tema, informatii generale si de detaliu
Planul dezvoltat de idei
Strategii de ascultare activa: ascultarea atenta a interlocutorului fara a-l intrerupe, retinerea corecta a informatiilor, intrebari de clarificare, reformularea unui pasaj, confirmarea prin mijloace nonverbale sau paraverbale a atentiei acordate interlocutorului
Comunicarea dialogata
Posibilitati combinatorii ale substantivului (substantiv si atribut). Prepozitia
Modele comportamentale in legende greco-romane
Lectura suplimentara: Odissea de Homer (fragment)
Recapitulare
Evaluare
Unitatea 6 - TARAMUL CARTII
Textul nonliterar descriptiv
Istoria fascinanta a cartii de la papirus la e-book
Carte romaneasca de invatatura: de la prima carte tiparita la cartea digitala 
Pronumele. Tipuri de pronume: pronumele personal, de politete (flexiunea pronumelui personal in raport cu persoana, numarul, genul)
Forme ale pronumelui personal
Pronumele personal de politete
Partile textului: introducere, cuprins, incheiere; paragrafe
Povestirea unei intamplari reale/ imaginare
Textul explicativ (aplicativ)
Istoria cuvintelor - variatii ale formei si ale sensului in timp
Adjectivul
Strategii de comprehensiune: interferente simple (relatii cauza - efect, problema - solutie)
Articolul demonstrativ sau adjectival
Gradele de comparatie ale adjectivului
Acordul adjectivului cu substantivul
Lectura suplimentara: Elev de Mircea Santimbreanu
Recapitulare
Evaluare
Unitatea 7 - JOCURI DE COPIL
Jucariile celui cuminte de George Cosbuc
Strategii de interpretare – interpretarea limbajului figurat (personificarea, comparatia)
Strategii de comprehensiune: predictii, impartasirea impresiilor de lectura
Atitudini comunicative: atentie si empatie
Stil: corectitudine gramaticala, respectarea normelor ortografice si de punctuatie
Strategii de interpretare: raspuns afectiv, discutarea mesajului/ mesajelor textului
Exprimarea adecvata a emotiilor
Numeralul. Tipuri de numeral (cardinal, ordinal)
Interese si atitudini fata de lectura
Limba standard. Norma si abatere
Lectura suplimentara: Micul Print de Antoine de Saint-Exupéry (fragment)
Recapitulare
Evaluare
Recapitulare finala
Evaluare finala


Data aparitie 2017
Editie Editia I
ISBN 978-606-36-0424-9
Loc aparitie Costesti
Numar de pagini 208
Tip coperta Necartonat
Autor

Cristina-Loredana Bloju

Scroll