Protectia consumatorilor in contractele comerciale
de Gheorghe Piperea
Despre lucrare
Jurisprudența de dupa 2010 a instanțelor este abundenta in domeniu, lipsind un reper teoretic fundamental. Lucrarea pune ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa și impredictibilitatea actului de justiție. Materia este ordonata in funcție de evoluțiile legislative și jurisprudențiale recente, care au pus accentul pe informarea consumatorilor și protecția consimțamantului lor contra practicilor incorecte ale comercianților. Sunt integrate soluțiile CJUE in domeniu, atat ca repere jurisprudențiale, cat și ca interpretari obligatorii sau hotarari direct aplicabile in dreptul intern. In plus, materia de drept este incadrata in trendul teoriilor economice și psihologice recente care explica poziția consumatorilor in contractele comerciale ca furnizori de creștere economica prin creșterea consumului, dar și ca potențiali declanșatori ai crizelor de lichiditați ale comercianților in care și-au pierdut increderea sau ai erodarii valorii unor branduri comerciale care nu iși mai respecta faima și nu mai merita fidelitatea clienților.
Jurisprudența de dupa 2010 a instanțelor este abundenta in domeniu, lipsind un reper teoretic fundamental. Lucrarea pune ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa și impredictibilitatea actului de justiție. Materia este ordonata in funcție de evoluțiile legislative și jurisprudențiale recente, care au pus accentul pe informarea consumatorilor și protecția consimțamantului lor contra practicilor incorecte ale comercianților. Sunt integrate soluțiile CJUE in domeniu, atat ca repere jurisprudențiale, cat și ca interpretari obligatorii sau hotarari direct aplicabile in dreptul intern. In plus, materia de drept este incadrata in trendul teoriilor economice și psihologice recente care explica poziția consumatorilor in contractele comerciale ca furnizori de creștere economica prin creșterea consumului, dar și ca potențiali declanșatori ai crizelor de lichiditați ale comercianților in care și-au pierdut increderea sau ai erodarii valorii unor branduri comerciale care nu iși mai respecta faima și nu mai merita fidelitatea clienților.
Viziunea autorului
Manualul incearca sa puna ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa și impredictibilitatea actului de justiție. Este un domeniu al dreptului perceput cu ostilitate de comercianți și avocații acestora, precum și de unele autoritați ale Statului roman, dar care, de fapt, este un set de reguli auto-protective și de masuri sanitare pe care comercianții, mari sau mici, le pot pune in practica pentru a-și asigura propria supraviețuire (in interesul stakeholder-ilor lor) și credibilitatea comerțului, ca distribuitor și creator de bogații circulante, și ca mijloc de evitare a anomiei și anarhiei consecutive epuizarii resurselor și crizelor de supra-producție.
Manualul incearca sa puna ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa și impredictibilitatea actului de justiție. Este un domeniu al dreptului perceput cu ostilitate de comercianți și avocații acestora, precum și de unele autoritați ale Statului roman, dar care, de fapt, este un set de reguli auto-protective și de masuri sanitare pe care comercianții, mari sau mici, le pot pune in practica pentru a-și asigura propria supraviețuire (in interesul stakeholder-ilor lor) și credibilitatea comerțului, ca distribuitor și creator de bogații circulante, și ca mijloc de evitare a anomiei și anarhiei consecutive epuizarii resurselor și crizelor de supra-producție.
Din cuprins
• obligația de informare, avertizare și consiliere a consumatorilor
• practicile incorecte ale comercianților
• raspunderea pentru produse
• clauzele abuzive in contractele comerciale
• procesele colective, medierea și mijloacele de disuasiune in domeniul protecției consumatorilor
• obligația de informare, avertizare și consiliere a consumatorilor
• practicile incorecte ale comercianților
• raspunderea pentru produse
• clauzele abuzive in contractele comerciale
• procesele colective, medierea și mijloacele de disuasiune in domeniul protecției consumatorilor
Puncte forte
• ordoneaza materia in funcție de evoluțiile legislative și jurisprudențiale recente
• integreaza legislația protecției consumatorilor in conceptul holistic de contract comercial
• reprezinta un ghid de evitare a ambiguitaților și a confuziei generate de legislația schimbatoare și practica judiciara neunitara
• cuprinde sinteze in care sunt evidențiate elementele esentiale analizate
• ordoneaza materia in funcție de evoluțiile legislative și jurisprudențiale recente
• integreaza legislația protecției consumatorilor in conceptul holistic de contract comercial
• reprezinta un ghid de evitare a ambiguitaților și a confuziei generate de legislația schimbatoare și practica judiciara neunitara
• cuprinde sinteze in care sunt evidențiate elementele esentiale analizate
Data aparitie | 2018 |
Editie | Editia I |
ISBN | 978-606-18-0772-7 |
Loc aparitie | Bucuresti |
Numar de pagini | 456 |
Tip coperta | Cartonat |
Autor | Gheorghe Piperea |