Despre lucrareJurispruden&539;a de dupa 2010 a instan&539;elor este abundenta in domeniu lipsind un reper teoretic fundamental Lucrarea pune ordine intr-un domeniu haotic al dreptului unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa &537;i impredictibilitatea actului de justi&539;ie Materia este ordonata in func&539;ie de evolu&539;iile legislative &537;i jurispruden&539;iale recente

Protectia consumatorilor in contractele comerciale

de Gheorghe Piperea

Cod produs: 0000167405

Editura: C.H. Beck

Data aparitie: 2018

Editie: Editia I

ISBN: 978-606-18-0772-7

Numar de pagini: 456

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:
Despre lucrare
Jurisprudența de dupa 2010 a instanțelor este abundenta in domeniu, lipsind un reper teoretic fundamental. Lucrarea pune ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa și impredictibilitatea actului de justiție. Materia este ordonata in funcție de evoluțiile legislative și jurisprudențiale recente, care au pus accentul pe informarea consumatorilor și protecția consimțamantului lor contra practicilor incorecte ale comercianților. Sunt integrate soluțiile CJUE in domeniu, atat ca repere jurisprudențiale, cat și ca interpretari obligatorii sau hotarari direct aplicabile in dreptul intern. In plus, materia de drept este incadrata in trendul teoriilor economice și psihologice recente care explica poziția consumatorilor in contractele comerciale ca furnizori de creștere economica prin creșterea consumului, dar și ca potențiali declanșatori ai crizelor de lichiditați ale comercianților in care și-au pierdut increderea sau ai erodarii valorii unor branduri comerciale care nu iși mai respecta faima și nu mai merita fidelitatea clienților.
Viziunea autorului
Manualul incearca sa puna ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa și impredictibilitatea actului de justiție. Este un domeniu al dreptului perceput cu ostilitate de comercianți și avocații acestora, precum și de unele autoritați ale Statului roman, dar care, de fapt, este un set de reguli auto-protective și de masuri sanitare pe care comercianții, mari sau mici, le pot pune in practica pentru a-și asigura propria supraviețuire (in interesul stakeholder-ilor lor) și credibilitatea comerțului, ca distribuitor și creator de bogații circulante, și ca mijloc de evitare a anomiei și anarhiei consecutive epuizarii resurselor și crizelor de supra-producție.
Din cuprins
• obligația de informare, avertizare și consiliere a consumatorilor
• practicile incorecte ale comercianților
• raspunderea pentru produse
• clauzele abuzive in contractele comerciale
• procesele colective, medierea și mijloacele de disuasiune in domeniul protecției consumatorilor
Puncte forte
• ordoneaza materia in funcție de evoluțiile legislative și jurisprudențiale recente
• integreaza legislația protecției consumatorilor in conceptul holistic de contract comercial
• reprezinta un ghid de evitare a ambiguitaților și a confuziei generate de legislația schimbatoare și practica judiciara neunitara
• cuprinde sinteze in care sunt evidențiate elementele esentiale analizate

Data aparitie 2018
Editie Editia I
ISBN 978-606-18-0772-7
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 456
Tip coperta Cartonat
Autor

Gheorghe Piperea

Scroll