Aceast&259; carte pornit&259; din ini&355;iativa generoas&259; a Editurii Spandugino reune&351;te o serie de articole publicate în Dilema veche în cadrul rubricii „Înv&259;&355;&259;tura de minte” scrieri aflate explicit sau implicit în siajul gândirii lui Solomon Marcus despre rosturile educa&355;ieiTextul cel mai amplu

Un decalog sau mai multe?

de Liviu Papadima

Cod produs: 0000142611

Editura: Spandugino

Data aparitie: 2016

Editie: Editia I

ISBN: 978-606-8401-93-5

Numar de pagini: 71

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:

Această carte, pornită din iniţiativa generoasă a Editurii Spandugino, reuneşte o serie de articole publicate în Dilema veche, în cadrul rubricii „Învăţătura de minte”, scrieri aflate, explicit sau implicit, în siajul gândirii lui Solomon Marcus despre rosturile educaţiei.

Textul cel mai amplu, „Un decalog sau mai multe?”, repune în circulaţie un „proiect” despre care nu am bănuit, la momentul inaugurării, că va ajunge să se dezvolte de-a lungul a treisprezece numere consecutive ale publicaţiei săptămânale. Există o singură explicaţie pentru aceasta: bogăţia de substanţă a punctului de plecare, un text de Solomon Marcus despre ceea ce domnia sa a identificat drept principalele zece nevoi umane pe care educaţia ar trebui să le împlinească. Propunerea lui Solomon Marcus m-a provocat să o „testez” pe trei căi diferite: cea introspectivă, cea a speculaţiei teoretice şi cea a unei ipotetice „cercetări de teren”. Poate, cândva, o astfel de cercetare îşi va pierde caracterul doar ipotetic.

Avem, cred, nevoie de aşa ceva, pentru că, în aprinsele dezbateri despre educaţie ce brăzdează spaţiul public românesc, cu greu se poate atinge o convergenţă de opinii, măcar minimală – alta decât că stăm rău şi că guvernanţii sunt de vină. Pentru că şi eu cred, ca şi Solomon Marcus, că nexul chestiunii nu stă în măsurile administrative care nu se iau sau se iau prost, ci în valorile pe care fiecare dintre noi le asociază actului educaţional – valori pe care le considerăm, inevitabil, definitorii şi pentru modul în care ne-am dori să ne trăim propriile vieţi, sau copiii noştri să şi le trăiască pe ale lor. Aici, cred eu, se deschide marea nebuloasă a societăţii noastre de azi. Aici se deschid marile clivaje ce o fac atât de nesigură şi de tensionată.

Liviu Papadima


Data aparitie 2016
Editie Editia I
ISBN 978-606-8401-93-5
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 71
Tip coperta Necartonat
Autor

Liviu Papadima

Scroll