Interactivitate in invatare
de Costel Dobre Chites
Cod produs: 0000203155
Editura: Pro Universitaria
Data aparitie: 2020
ISBN: 978-606-260-958-0
Numar de pagini: 225
Disponibilitate:
Livrare detalii
14 de zile drept de retur. detalii
Un aspect important al acestui curs vizează posibile răspunsuri la întrebarea esenţială pusă de toţi participanţii la actul educaţional: „Ce problematică trebuie parcursă şi în ce mod expusă copiilor de vârste mici, pentru ca aceştia, să se dezvolte armonios, ţintind posibilitatea de abordare cu succes a problematicii impuse de viitorul în care vor acţiona ca adulţi?” Aventura matematică a elevilor/studenţilor nu trebuie să piardă obiectivul propus, construcţiile proprii prin utilizarea rigorii. Vom apela implicit la o cercetare didactică. Apropierea dintre persoane, chiar din generaţii diferite şi cu sarcini instituţionale diferite, se poate realiza dacă există o deschidere comună a predării matematicii în cadrul instituţionalizat. Acţiunea comună devine mult mai mult decât suma acţiunilor singulare, deoarece prin colaborare se generează noi idei, proiecte sau vise. Un deziderat este de a explora realitatea cu „ochiul matematicianului”, motiv care susţine studiul acesteia. Un aspect important este de a arăta că matematica este un instrument important de a explora natura care ne înconjoară. Este necesară susţinerea viziunii de a promova disciplina, în care există aspecte teoretice-conceptuale, istorice-filosofice, practice-aplicative, ludice-recreative. Ne propunem să stimulăm subiecte noi, din dorinţa de a încuraja abordarea prin cultura ştiinţifică specifică, de a experimenta gustul cercetării prin care se generează soluţii concrete la problemele reale. Metodologia cercetării deprinse, îl poate susţine pe elev/student în aplicarea metodei de studiu şi în alte contexte. Se acordă astfel importanţă observării, generării de conjecturi ce urmează a fi cercetate riguros cu instrumente diferite: logică, instrumente informatice, grafice, etc. În prezent se dezvoltă ideea predării prin modelare matematică. Este important de a evidenţia puncte nodale din punct de vedere teoretic şi de a le insera în curriculumul şcolar. (În caz că nu există, atunci vom activa cercetarea proprie elevului/studentului). Uneori este dificil de a realiza conexiunile dintre relaţiile întâlnite şi formulele matematice învăţate în şcoală. Planul matematicii şi cel al realităţii sunt adesea percepute în două zone distincte, separate, abordabile doar prin forţa cerută de profesorii de matematică. În cultura personală a oamenilor nu există o concepţie largă a termenului matematică, care să includă în plus faţă de viziunea tradiţională scolastică şi alte aspecte ale aplicaţiilor, a modelării acesteia în fizică, inginerie, arhitectură, aspecte istoricofilosofice, aspecte ludice şi recreative. Lărgirea orizontului poate să ne arate utilizarea matematicii în fenomene naturale sau sociale, în artefacte umane sau în tehnologiile actual utilizate.
Data aparitie | 2020 |
ISBN | 978-606-260-958-0 |
Loc aparitie | Bucuresti |
Numar de pagini | 225 |
Tip coperta | Necartonat |
Autor | Costel Dobre Chites |
Numar pagini | 225 |