Instrument de lucru pentru profesorul de limba francez&259; &537;i deopotriv&259; pentru elevul de clasa a VI a care înva&539;&259; aceast&259; limb&259; în regim L1 prezentul Manual  de limba francez&259; atrage de la bun început prin dimensiunile  rezonabile &537;i încurajatoare format num&259;r de pagini - 126 prin cromatic&259; &537;i calitatea ilustra&539;iei &537;i cea a tehnoredact&259;riip

Limba franceza clasa a VI-a L1

Cod produs: 0000198246

ISBN: 9-786068-773032

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:

Instrument de lucru pentru profesorul de limba franceză și, deopotrivă, pentru elevul de clasa a VI a care învață această limbă în regim L1, prezentul Manual  de limba franceză atrage de la bun început prin dimensiunile  rezonabile și încurajatoare (format, număr de pagini - 126), prin cromatică și calitatea ilustrației și cea a tehnoredactării.

Manualul se deschide cu enumerarea competențelor generale și a celor specifice prevăzute în „Programa școlară pentru disciplina Limba modernă 1, clasele a V a – a VIII a, București 2017”, formulate în conformitate cu prevederile CECRL (Cadrul European Comun de Referință Pentru Limbi).

Conținuturile prezentului manual, semnalate atrăgător în două pagini de sumar, abordează  efectiv tematica recomandată de Programa școlară :  copilul despre sine, copilul și universul său, rutina cotidiană, domeniile de interes pentru copii, protecția mediului, elemente de cultură și civilizație  franceză / francofonă, în toate unitățile: 0 - „C’es parti !”, 1 - „Les retrouvailles”, 2 -  „Au grand air sur la Côte Basque”, 3 - „Shopping sur la Côte d’Azur”, 4 - „Pique-nique dans les Vosges”, 5 – „À la découverte de la ville !”, 6 – „La Bretagne, terre de légendes”.

Ghidul de utilizare a manualului este deosebit de util  profesorului dar și elevului, explicând clar modul concret de utilizare a prezentului manual, atât în clasă cât și acasă, atunci când elevul lucrează independent, pentru consolidarea cunostințelor noi, prezentate în clasă și pentru efectuarea temelor.

Manualul răspunde perfect cerinței fundamentale a învățământlui modern: formarea elevilor în vederea comunicării eficiente într-un univers marcat de o extraordinară deschidere a orizonturilor, sub semnul globalizării, a integrării lor, ca cetățeni europeni, într-o lume a dialogului intercultural, în care trebue să avem curajul exprimării opiniilor personale, bazate pe o argumentare pertinentă.  O societate în care să evoluăm  în spiritul toleranței, al solidarității, al egalității de șanse.

Logic și judicios structurat, în șase unități de învățare, o recapitulare inițială a cunoștințelor dobândite în clasele anterioare (în cadrul Unității 0), o recapitulare finală, șase anexe care propun modalități de evaluare inițială, curentă și sumativă a cunoștințelor dobândite  și a competențelor exersate în fiecare din cele șase unități, prin activități complexe, variate, atrăgătoare și valorizante pentru elevi, manualul este  însoțit de un grupaj de dosare de cultură și civilizație franceză / francofonă care propun elevilor să facă incursiuni în literatura de limbă franceză adecvată vârstei lor (albumele de benzi desenate), în muzica franceză de ieri și de azi, în universul artelor vizuale, în lumea filmului, așa cum pot fi ele descoperite în diferitele muzee, în săli de spectacol sau de cinema din Franța. Documentele din aceste dosare, referitoare la cultura și civilizația franceze. sunt însoțite de întrebări care ajută elevul să înțeleagă și să memoreze mai bine informațiile furnizate, pentru a le exploata în cadrul examenelor de certificare tip DELF.

Prezentul manual este de asemenea însoțit de Anexe recapitulative privind literele și sunetele limbii franceze, instrumente esențiale pentru însușirea unei pronunții și scrieri corecte a elementelor comunicării în limba franceză, precum și de o Anexă cuprinzând conjugarea verbelor limbii franceze.

Fiecare unitate se deschide prin prezentarea obiectivelor și este logic structurată în duble sau triple pagini: o triplă pagină Lexic în vederea achiziționării și consolidării (prin exerciții variate) de  cuvinte noi pentru o îmbogățire constantă și progresivă a vocabularului limbii franceze, în strânsă legătură cu tematica propusă ; o dublă pagină Comunicare care, în același spirit, propune elemente de gramatică funcțională (acte de vorbire / funcții ale limbii / convenții socio-culturale / elemente de construcție a comunicării),  prevăzute de Programa școlară, care se regăsesc în cadrul fiecărei unități de învățare, la fel ca și diferitele elemente gramaticale (în limitele prevăzute în Programa Școlară a disciplinei) necesare comunicării autentice în limba franceză, atât verbal cât și în scris, în duble pagini Gramatică și respectiv Conjugare. Fiecare unitate se încheie cu o dublă pagină Cultură (•La carte de France avec quelques régions •Le plan de Paris avec ses principaux monuments •Une génération connectée ! •Vive les sensations fortes ! • À la mode ! •Engagés pour la planète ! •Paris métissé •Ces Français, quels gourmands !).

 Un element  de noutate pe care prezentul manual îl aduce este propunerea (la sfârșitul fiecărei unități) unui document video pe o temă în acord cu tema unității (•Cyber-génération, •Frissons urbains, •C’est quoi ton style ? •Récyclage, cycle de vie, •Chagall - Les Mariés de la tour Eiffel, •Le boss des crêpes), care ilustrează tema unității și antrenează elevii la înțelegera audio video, permițându-le accesul la surse de informare de acest tip sau de divertisment în limba franceză.

Fiecare unitate se încheie cu un capitol BLOG, propunând elevilor activități practice de tip Proiect, legate de folosirea limbii franceze în cadrul unei comunnicări  autentice, în situații reproducând  viața reală (realizarea unor diapozitive animate pentru un proiect, a unei broșuri, a unei coperți de revistă,  a unui blog, a unei expoziții, a unui CD audio /video).

Prin însușirea elmentelor de comunicare, a cunostințelor de cultură și civilzație franceză  și a elementelor lexicale și gramaticale propuse de acest manual, elevii ar putea realiza priecte complexe cum ar fi  realizarea unei emisiuni Radio sau TV, prezentarea unui spectacol în limba franceză, vernisajul unei expoziții sau întocmirea unui program de călătorie în Franța sau în altă țară francofonă,  care vor permite elevilor să înțeleagă  utilitatea unei bune cunoașteri a limbii franceze - ca instrument de comunicare în viața reală și care pot fi o bună ilustrare a „perspectivei comunicacționale” în predarea limbilor moderne.

Se remarcă o inițiere implicită în interdisciplinaritate, elevului fiindu-i propuse activități  în relație cu geografia, istoria, muzica, artele vizuale, informatica, în cadrul secțiunilor „Culture” și „Compétences”;  în felul acesta, elevul  își însușește un vocabular minimal specific acestor domenii ale cunoașterii. Din chiar titlurile unităților  înțelegem că pornim într-o călatorie prin Franța, de la sud la nord și de la vest la est, fără a ocoli orașul lumină, capitala Franței, Parisul.

Manualul pune în joc cele mai moderne tendințe din didactica limbilor moderne, atât prin metodele de învățare propuse cât și prin materialele suport oferite de unitățile de învățare: documente quasi autentice / autentice  în format scris, audio sau audio - video,  atât pentru înțelegerea orală cât și pentru cea scrisă, prin propunerea unor teme atractive pentru producerea de mesaje orale și scrise, explicit legate de viața reală. Consolidarea elementelor  gramaticale se face prin exerciții de tip tradițional, dar și prin modalități de folosire a elementelor de gramatică funcțională în situații reale de viață cotidiană, care vor ajuta elevul de astăzi să devină  adultul de mâine, capabil să comunice eficient în limba franceză pentru a studia, a munci, a se informa și cultiva, a călători și a trăi efectiv  într-un mediu francofon.

Manualul de față este, atât în formatul  său clasic, pe suport hârtie, cât și în formatul său digital,  ca orice manual, doar un suport la îndemâna profesorului de limba franceză, în demersul său de înarmare a elevului cu noțiunile, valorile și atitudinile cuprinse în Programa Școlară a disciplinei, dar un suport extrem de complex, de atrăgător și de motivant pentru elev, și, în același timp, o adevărată provocare pentru profesor spre a ține pasul permanent cu cele mai noi evoluții din domeniu și spre a-și mobiliza permanent creativitatea și dorința de a găsi noi și noi soluții pentru a face clasicul demers al predării unei limbi moderne, în contextul actual, tot mai atrăgător și mai motivant pentru elevii lumii de azi.

 


ISBN 9-786068-773032
Scroll