Instrument de lucru pentru profesorul de limba francez&259; &537;i deopotriv&259; pentru elevul de clasa a V a care înva&539;&259; aceast&259; limb&259; în regim L1 prezentul Manual  de limba francez&259; atrage de la bun început prin dimensiunile  rezonabile &537;i încurajatoare format num&259;r de pagini - 120 prin cromatic&259; &537;i calitatea ilustra&539;iei &537;i cea a

Manual limba franceza clasa a V-a L1

30 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod

Cod produs: 0000194478

disponibilitate Disponibilitate: In stoc
livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Ridica din magazin

Instrument de lucru pentru profesorul de limba franceză și, deopotrivă, pentru elevul de clasa a V a care învață această limbă în regim L1, prezentul Manual  de limba franceză atrage de la bun început prin dimensiunile  rezonabile și încurajatoare (format, număr de pagini - 120), prin cromatică și calitatea ilustrației și cea a tehnoredactării.

Manualul se deschide cu enumerarea competențelor generale și a celor specifice prevăzute în „Programa școlară pentru disciplina Limba modernă 1, clasele a V a – a VIII a, București 2017”, formulate în conformitate cu prevederile CECRL (Cadrul European Comun de Referință Pentru Limbi).

Conținuturile prezentului manual, semnalate atrăgător în « Sommaire illustré », abordează  efectiv tematica recomandată de Programa școlară :  copilul despre sine, copilul și universul său, rutina cotidiană, domeniile de interes pentru copii, elemente de cultură și civilizație  franceză / francofonă ( în toate unitățile: 0 - „C’es parti !”, 1 - „Ça y est, ils arrivent !”, 2 -  „Dans la famille de Célie”, 3 -  „Les enfants vont au collège, 4 - „Une maison de rêve”, 5 – „ Je communique avec mes copains”, 6 – „Un tour dans la capitale”, 7 – „La ville est à nous”, 8 – „Au revoir les amis!”).

Ghidul de utilizare a manualului este deosebit de util  profesorului dar și elevului, explicând clar modul concret de utilizare a prezentului manual, atât în clasă cât și acasă, atunci când elevul lucrează independent, pentru consolidarea cunostințelor noi, prezentate în clasă și pentru efectuarea temelor.

Manualul răspunde perfect cerinței fundamentale a învățământlui modern: formarea elevilor în vederea comunicării eficiente într-un univers marcat de o extraordinară deschidere a orizonturilor, sub semnul globalizării, a integrării lor, ca cetățeni europeni, într-o lume a dialogului intercultural, în care trebue să avem curajul exprimării opiniilor personale, bazate pe o argumentare pertinentă.  O societate în care să evoluăm  în spiritul toleranței, al solidarității, al egalității de șanse.

Logic și judicios structurat în opt unități de învățare, o recapitulare inițială a cunoștințelor dobândite în clasele anterioare (în cadrul Unității 0), două recapitulări curente  și o recapitulare finală, care propun modalități de evaluare inițială, curentă și sumativă prin activități complexe, variate, atrăgătoare  și valorizante pentru elevi, manualul este  însoțit de un grupaj de dosare de cultură și civilizație franceză / francofonă care propun elevilor  să facă incursiuni în literatura de limbă franceză adecvată vârstei lor (albumele de benzi desenate), în muzica franceză de ieri și de azi, în universul artelor vizuale, așa cum poate fi el descoperit în muzeele din Franța.

O importanță cu totul specială are dosarul care propune aprofundarea cunoștințelor despre Uniunea Europeană, spațiu în care elevii noștri trăiesc, studiază, muncesc și își construiesc drumul viitor în viața de adult.

Prezentul manual este de asemenea însoțit de Anexe recapitulative privind literele și sunetele limbii franceze, instrumente esențiale pentru însușirea unei pronunții și scrieri corecte a elementelor comunicării în limba franceză, precum și de o Anexă cuprinzând elementele lexicale achiziționate de elevi de-a lungul celor  opt unități de învățare.

Fiecare unitate este logic structurată în vederea achiziționării și consolidării de  cuvinte noi pentru o îmbogățire constantă și progresivă a vocabularului limbii franceze, în strânsă legătură cu tematica propusă ; în același spirit, elemente de gramatică funcțională (acte de vorbire / funcții ale limbii / convenții socio-culturale / elemente de construcție a comunicării),  prevăzute de Programa școlară, se regăsesc în cadrul fiecărei unități de învățare, la fel ca și diferitele elemente gramaticale (în limitele prevăzute în Programa Școlară a disciplinei) necesare comunicării autentice în limba franceză, atât verbal cât și în scris.

Fiecare unitate se încheie cu un capitol BLOG și o deschidere spre cultura și civilzația franceze / francofone, propunând elevilor activități concrete de tip Proiect, legate de folosirea limbii franceze în cadrul unei comunnicări  autentice, în situații reproducând  viața reală (realizarea unui album despre Franța, corespondență între elevi în format clasic sau comunicarea pe Internet, realizarea arborelui genealogic real sau imaginar, realizarea unui afiș de prezentare a școlii  sale / a unei școli ideale, semnalând activitațile școlare și extrașcolare la care pot participa elevii acelei școli, descrierea locuințelor de ieri și de azi - propunănd un posibil proiect despre castelele din Franța și din România,  informații despre generația conectată  - « Cyber-génération », capabilă să utilizeze blogul / forumul ca spații moderne de comunicare, folosirea unor jocuri îndrăgite de copii și adolescenți de tip « Chasse au tésor» sau  « Jeu de l’oie », folosirea („citirea”) hărților și a planurilor unor orașe, „citirea” afișelor, a panourilor indicatoare sau de semnalizare, culminând cu întocmirea unui program de călătorie în Franța sau în altă țară francofonă, un Proiect complex care va permite elevilor să înțeleagă  utilitatea unei bune cunoașteri a limbii franceze ca instrument de comunicare în viața reală și care este o bună ilustrare a perspectivei comunicacționale în predarea limbilor moderne.

Se remarcă o inițiere în interdisciplinaritate, elevului fiindu-i propuse activități  în relație cu geografia, istoria, muzica, artele vizuale, informatica, în cadrul secțiunilor Mon Portfolio 1 – « Mes pages culture » și Mon Portfolio 2 – « Mes pages géo », în felul acesta, elevul  își însușește un vocabular minimal specific acestor domenii ale cunoașterii.

Manualul pune în joc cele mai moderne tendințe din didactica limbilor moderne, atât prin metodele de învățare propuse cât și prin materialele suport oferite de unitățile de învățare: documente quasi autentice / autentice  în format scris, audio sau audio - video,  atât pentru înțelegerea orală cât și pentru cea scrisă, prin propunerea unor teme atractive pentru producerea de mesaje orale și scrise, explicit legate de viața reală. Consolidarea elementelor  gramaticale se face prin exerciții de tip tradițional, dar și prin modalități de folosire a elementelor de gramatică funcțională în situații reale de viață cotidiană, care vor ajuta elevul de astăzi să devină  adultul de mâine, capabil să comunice eficient în limba franceză pentru a studia, a munci , a se informa și cultiva, a călători și a trăi efectiv  într-un mediu francofon.

Manualul de față este, ca orice manual, doar un suport la îndemâna profesorului de limba franceză, în demersul său de înarmare a elevului cu noțiunile, valorile și atitudinile cuprinse în Programa Școlară a disciplinei, dar un suport extrem de complex, de atrăgător și de motivant pentru elev, și, în același timp, o adevărată provocare pentru profesor spre a ține pasul permanent cu cele mai noi evoluții din domeniu și spre a-și mobiliza permanent creativitatea și dorința de a găsi noi și noi soluții pentru a face clasicul demers al predării unei limbi moderne în contextul actual, tot mai atrăgător și mai motivant pentru elevii lumii de azi.


ISBN 9-786068-773094

Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Nota acordata produsului:

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Scroll