Mul&539;i scriitori i-au atribuit cafelei brusca proliferare a poe&539;ilor scriitorilor &537;i gânditorilor celebri ai lumii precum &537;i progresul rapid &537;i f&259;r&259; precedent al &537;tiintei &537;i tehnologiei în Fran&539;a începând cu domnia regelui Ludovic al XIII-lea 1601–1643 Se &537;tie c&259; acesta a fost prima persoan&259; din Fran&539;a care a b&259;ut cafea Rousseau Voltaire &537;i Balzac au fost numai

Povestea cafelei turcesti

de M. Sabri Koz, Kemalettin Kuzucu

Cod produs: 0000198213

Data aparitie: 2019

Editie: Editia I

ISBN: 978-606-793-680-3

Numar de pagini: 272

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:

Mulți scriitori i-au atribuit cafelei brusca proliferare a poeților, scriitorilor și gânditorilor celebri ai lumii, precum și progresul rapid și fără precedent al știintei și tehnologiei în Franța, începând cu domnia regelui Ludovic al XIII-lea (1601–1643). Se știe că acesta a fost prima persoană din Franța care a băut cafea. Rousseau, Voltaire și Balzac au fost numai câțiva dintre băutorii pasionați de cafea din Franța secolelor al XVIII-lea și al XIX-lea. Mirabeau, unul dintre eroii Revoluției Franceze și un orator eminent, descria cafeaua ca fiind o „băutura a creierului” și nu se ridica să vorbească până nu o consuma în cantități mari. Când era bolnav, împăratul Napoleon îi spunea medicului personal că durerile i se mai atenuau dacă bea cafea din belșug.

„Există un proverb turcesc care spune: «O ceașca de cafea nu se uită vreme de 40 de ani». Contează oare dacă o bei în Istanbul sau în Constanța? Cuvintele «40 de ani» și «nu se uită» sunt cele care contează, dar, indiferent unde ne este servită cafeaua, întotdeauna înseamnă același lucru: Ziyade olsun, ferah kahveleriniz olsun, adică «Fie să aducă prosperitate, iar motivul pentru o nouă ceașcă să fi e o sărbatorire plăcută».

Cafeaua și cultura cafelei au pătruns în ținuturile otomane mai întâi prin intermediul arabilor, al dervișilor și al proprietarilor de cafenele, apoi s-au răspândit în lumea întreagă, mai ales în țările europene. Cafeaua a devenit astfel o marfă de comerț internațional nemilos. Dacă la început a fost un «produs scump și o băutura scumpă», s-a transformat într-o plăcere nouă și «inofensivă» care a înlocuit vechile obiceiuri și, deși supusă prohibiției religioase și politice, a căpătat o însemnatate uriașă din toate punctele de vedere.” M. Sabri Koz


Data aparitie 2019
Editie Editia I
ISBN 978-606-793-680-3
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 272
Tip coperta Necartonat
Autor

M. Sabri Koz, Kemalettin Kuzucu

Numar pagini 272
Scroll