Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului editia a IIa revizuita si adaugita - Steliana RizeanuPsihodiagnosticul clinic vizeaza cunoasterea factorilor psihologici cu relevanta pentru sanatate si boala; aceasta cunoastere se realizeaza prin procesul de evaluare clinica in care se utilizeaza metode precum testarea psihologica interviul clinic etc David 2006Evaluarea psihologica este un demers psihodiagnostic integrativ care

Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului (editia a II a)

de Steliana Rizeanu

50 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod produs: 0000185310

Data aparitie: 2019

Editie: Editia a II a

ISBN: 978-606-591-924-2

Numar de pagini: 199

Disponibilitate: In stoc

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului, editia a IIa, revizuita si adaugita - Steliana Rizeanu

Psihodiagnosticul clinic vizeaza cunoasterea factorilor psihologici cu relevanta pentru sanatate si boala; aceasta cunoastere se realizeaza prin procesul de evaluare clinica, in care se utilizeaza metode precum testarea psihologica, interviul clinic, etc. (David, 2006).

Evaluarea psihologica este un demers psihodiagnostic integrativ care presupune corelarea rezultatelor furnizate de testele psihologice cu datele obtinute prin alte metode: observatia, interviul, analiza produselor activitatii.

Manualul de Diagnostic si Statistica a Tulburarilor Mentale - DSM IV-TR cuprinde o clasificare a tulburarilor mentale care a fost elaborata pentru a fi utilizata in conditii clinice de invatamant si cercetare.

Tulburarea mentala este definita drept “un pattern sau sindrom psihologic sau comportament semnificativ clinic care apare la un individ si care este asociat cu o detresa prezenta (simptom suparator) sau incapacitate (deteriorare in unul sau mai multe domenii de functionare) sau cu un risc crescut de a suferi moartea, durerea, infirmitatea sau pierderea importanta a libertatii”(DSM-IV-TR-2000).

Lucrarea intitulata Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului  se adreseaza psihologilor clinicieni, psihoterapeutilor, studentilor la psihologie si masteranzilor in psihologie clinica si psihoterapie, asistentilor sociali si psiho­pedagogilor care lucreaza cu copiii si adolescentii si nu in ultimul rand, parintilor care doresc sa-si imbunatateasca relatiile cu copiii lor sau sa-si clarifice anumite aspecte problematice ce apar in cadrul relatiilor cu acestia.

Lucrarea poate fi utila si celor care isi desfasoara activitatea profesionala in invatamant:  educatorilor din gradinite, invatatorilor si profesorilor care intampina in activitatea lor diverse dificultati de relationare cu copiii si adolescentii.

Volumul de fata este structurat intr-un numar de 16 capitole, dintre care primele 14 se refera la aspecte teoretice privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica, iar ultimele doua cuprind un model de raport psihodiagnostic si de evaluare clinica si un extras din Codul deontologic al profesiei de psiholog, cu accent pe scopul si rolul profesiei de psiholog si principiile fundamentale in exercitarea acestei profesii.

Primele doua capitole cuprind definirea psihologiei clinice, criteriile dezvoltarii psihice normale, competentele psiho­logului clinician, conceptele de baza utilizate in psihodiagnoza si evaluarea clinica si caracteristicile examenului psihologic.

In capitolul trei am definit tulburarea mentala, am descris principalele axe ale DSM IV-TR si continuturile acestora si am enumerat pasii ce vor fi parcursi  pentru calcularea scorului indicelui general de functionare GAF.

Capitolul patru se refera la psihodiagnosticul si evaluarea clinica validate stiintific si cuprinde o descriere a interviurilor  clinice structurate - SCID I, SCID II si KID-SCID, recomandate in vederea utilizarii corecte a diagnosticului pe baza DSM.

Capitolele cinci si sase cuprind informatii privind  conceptualizarea clinica si evaluarea cu ajutorul testelor psihologice.

In capitolul sapte sunt prezentate caracteristicile evaluarii psihologice a copilului si adolescentului si principalele teste psihologice utilizate in cadrul acestei etape de varsta.

Capitolele  opt, noua si zece cuprind aspecte privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica a tulburarilor hiper­chinetice si opozante, a depresiei si anxietatii la copii si adoles­centi si instrumentele utilizate  in acest sens.

Capitolele unsprezece, doisprezece si treisprezece se refera la psihodiagnosticul tulburarilor in legatura cu o substanta, al jocului de sansa patologic si la stadiile schimbarii individuale.

In capitolul paisprezece sunt abordate notiunile de risc si vulnerabilitate, modelele explicative ale factorilor de risc si rezilienta.


Data aparitie 2019
Editie Editia a II a
ISBN 978-606-591-924-2
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 199
Tip coperta Necartonat
Autor

Steliana Rizeanu

Numar pagini 199

Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Nota acordata produsului:

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Scroll