Intentia de a induce in eroare este la fel de veche ca omenirea Intr   un climat contemporan in care faptele si informatiile false se amesteca si sunt intentionat amestecate gestionarea stirilor false devine importanta in numeroase arii ale vietii cotidiene de la politica la informatii despre sanatate si studii stiintifice   Acest volum pune intrebarea ce anume ii face pe oameni sa accepte si sa distribuie informatii false si ce se poate face pentru a contracara acest fenomen Aceste trei

Psihologia Fake News

de Corrd: Rainer Greufeneder, Mariela E. Jaffe, Eryn J. Newman Si Norbert Schwartz

Cod produs: 0000218384

Editura: Trei SRL

Data aparitie: 2021

Editie: editia I

ISBN: 978-606-401-008-7

Numar de pagini: 448

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:
Intentia de a induce in eroare este la fel de veche ca omenirea Intr un climat contemporan in care faptele si informatiile false se amesteca si sunt intentionat amestecate, gestionarea stirilor false devine importanta in numeroase arii ale vietii cotidiene, de la politica la informatii despre sanatate si studii stiintifice Acest volum pune intrebarea ce anume ii face pe oameni sa accepte si sa distribuie informatii false si ce se poate face pentru a contracara acest fenomen Aceste trei aspecte trebuie intelese in contextul creat de retelele de socializare online care au schimbat in mod fundamental modul in care informatia este produsa, consumata si transmisa Pentru a raspunde acestor intrebari, volumul de fata aduce laolalta experti consacrati din diferite domenii ale psihologiei si ale stiintelor inrudite, precum stiintele informatiei si stiintele politice, care prezinta cele mai recente studii, teorii si aplicatii legate de domeniul dezinformarii si propun diferite directii de interventie pentru a contracara stirile false Reiner Greifeneder este profesor de psihologie sociala la Universitatea din Basel, Elvetia Cercetarile sale se centreaza pe impactul judecatilor asupra sentimentelor, experienta indivizilor de a fi exclusi social si modul in care indivizii contruiesc adevarul Mariela E Jaff eacute este doctorand in psihologie sociala la Universitatea din Basel, Elvetia Cercetarile sale se focalizeaza pe construirea sociala a adevarului si pe preferintele indivizilor cu privire la diversitate Eryn J Newman este profesor la Universitatea Nationala Australiana Cercetarile sale urmaresc modul in care oamenii ajung sa creada si sa si aminteasca ca anumite lucruri sunt adevarate si cum informatiile tangentiale sau pseudo dovezile pot influenta evaluarea informatiilor in viata cotidiana Norbert Schwarz este profesor de psihologie si marketing la Universitatea din California de Sud Cercetarile sale investigheaza modul in care se iau deciziile si implicatiile acestui fapt pentru opinia publica, comportamentul consumatorului si cercetarea din stiintele sociale Din ce in ce mai multe cercetari arata ca pana si o expunere minora la o fotografie care are legatura cu subiectul, dar care nu e concludenta, ii poate face pe oameni sa creada ca o afirmatie asociata este adevarata, in ciuda faptului ca fotografia nu ofera dovezi semnificative in privinta veridicitatii afirmatiei, un efect al bdquo senzatiei de veridicitate Acest efect dureaza cateva zile si influenteaza mai multe tipuri de rationamente, inclusiv judecati referitoare la cunostinte generale, la predictii despre evenimente viitoare si judecati cu privire la propriile amintiri episodice Autorii Cuprins Autori 1 Ce e nou si adevarat in privinta fake news RAINER GREIFENEDER, MARIELA E JAFF Eacute , ERYN J NEWMAN SI NORBERT SCHWARTZ Partea I Parcursul si consecintele informatiei false in retele 2 Cat de grava este problema fake news BENJAMINA LYONS , VITTORIO MEROLA SI JASON REIFLER 3 Adevarul si dinamicile difuzarii de stiri pe Twitter ROBERT A CKLAND SI KARL GWYNN 4 Articole retractate mdash versiunea stiintifica a fake news JUDIT BAR ILAN SI GALI HALEVI Partea a II a Procese cognitive implicate in acceptarea, distribuirea si corectarea dezinformarii 5 Cand stirile false par adevarate NORBERT SCHWARZ SI MADELINE JALBERT 6 Aparenta de adevar ERYN J NEWMAN SI LYNN ZHANG 7 O fi adevarat sau sunt doar fake news MARIELA E JAFF Eacute SI RAINER GREIFENEDER 8 Convingeri eronate ELIZABETH J MARSH SI MATTHEW L STANLEY 9 Inoculare psihologica impotriva fake news SANDER VAN DER LINDEN SI JON ROOZENBEEK Partea a III a Procese motivationale implicate in acceptarea, distribuirea si corectarea dezinformarii 10 Voi, cu fake news, noi, cu faptele DAPHNA OYSERMAN SI ANDREW DAWSON 11 Convingeri conspirationiste DOLORES ALBARRAC Iacute N 12 Atribuirea etichetei de fake news ca sursa de structura nespecifica JORDAN R AXT, MARK J LANDAU SI AARON C KAY Multumiri
Data aparitie 2021
Editie editia I
ISBN 978-606-401-008-7
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 448
Tip coperta Necartonat
Autor

Corrd: Rainer Greufeneder, Mariela E. Jaffe, Eryn J. Newman Si Norbert Schwartz

Numar pagini 448
Scroll