Limbajul ca functie psihica specific umana se afla la confluenta mai multor discipline printre care filosofia psihologia neurobiologia psihopedagogia speciala logopedia Tulburarile sale fie ca sunt de natura organica functionala sau psihologica restrang capacitatea de comunicare a individului si implicit viata lui sociala  In cartea de fata pornind de la modelele explicative ale tulburarilor de limbaj si prezentand metode de evaluare si interventie a caror eficacitate a fost

Logopedia

de Carolina Bodea Hategan

75 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod produs: 0000128146

Editura: Trei SRL

Data aparitie: 2016

Editie: Editia I

ISBN: 978-606-719-722-8

Numar de pagini: 640

Disponibilitate: In stoc

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Limbajul, ca functie psihica specific umana, se afla la confluenta mai multor discipline, printre care filosofia, psihologia, neurobiologia, psihopedagogia speciala, logopedia Tulburarile sale, fie ca sunt de natura organica, functionala sau psihologica, restrang capacitatea de comunicare a individului si, implicit, viata lui sociala In cartea de fata, pornind de la modelele explicative ale tulburarilor de limbaj si prezentand metode de evaluare si interventie a caror eficacitate a fost demonstrata stiintific, autoarea realizeaza o deschidere spre tulburarile emotionale, comportamentale, de invatare si nu numai, incadrandu le in contextul mai larg al mentalului uman Propunand directii concrete de evaluare si interventie in cazul unor tulburari ale limbajului precum dislalia, balbaiala, rinolalia, dizartria, afazia, tulburarile de voce, intarzierea in dezvoltarea limbajului, aceasta carte are o importanta latura practica, imbogatind literatura de specialitate printr un demers inovator si binevenit Carolina Bodea Hategan este conferentiar universitar doctor la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea Babes Bolyai, Cluj Napoca Dintre lucrarile publicate mentionam Fluenta verbala Directii teoretice si aplicatii psihopedagogice volum coordonat impreuna cu Dorina Talas , Tulburari de voce si vorbire, Abordari structuralist integrate in terapia tulburarilor de limbaj si comunicare Cuprins Prefata Capitolul I Tulburarile de limbaj si comunicare mdash modele explicative si directii de clasificare 1 Scurt istoric privind domeniul tulburarilor de limbaj si comunicare 2 Logopedia Ortofonia Terapia limbajului si a comunicarii 3 Circumscrierea domeniului terapiei tulburarilor de limbaj si comunicare 4 Modele de abordare a tulburarilor de limbaj si comunicare 5 Criterii diagnostice in tulburarile de limbaj si comunicare reunite la nivelul principalelor manuale de diagnostic 6 Modelul diagnostic propus de Gutu 1974 7 Abordare conclusiva Bibliografie Capitolul II Limbajul mdash abordari multidimensionale 1 Limbajul mdash perspectiva lingvistica 2 Aspecte ale neurofiziologiei aparatului fonoarticulator si ale analizatorului verbo auditiv 3 Vocea umana si tulburarile de voce 4 Elemente de fizica in abordarea limbajului 5 Abordare conclusiva Bibliografie Anexa I Cuvinte cu scriere fonologica Anexa II Cuvinte complexe Anexa III Cuvinte simple din punct de vedere fonologic Capitolul III Dislalia Particularitati ale demersului de evaluare si interventie 1 Delimitari conceptuale 2 Factori de risc si cauze ale tulburarii dislalice 3 Tipuri de tulburari dislalice 4 Directii de evaluare 5 Directii de interventie 6 Abordare conclusiva Bibliografie Anexa I Fisa de examinare logopedica complexa Anexa II Fisa de examinare logopedica Anexa III Fisa de examinare logopedica complexa Capitolul IV Dizartria Particularitati ale demersului de evaluare si interventie 1 Delimitari conceptuale 2 Etiologia tulburarii dizartrice 3 Simptomatologia tulburarii dizartrice 4 Directii de diagnostic diferential 5 Tipuri si forme ale tulburarilor dizartrice 6 Demersul de evaluare 7 Demersul de interventie 8 Tulburari asociate cu tulburarea dizartrica 9 Prezentare studiu de caz 10 Abordare conclusiva Bibliografie Capitolul V Rinolalia Particularitati ale demersului de evaluare si interventie 1 Aspecte introductive Delimitari conceptuale 2 Etiologia tulburarilor rinolalice 3 Date din embriogeneza relationate cu despicaturile labio maxilo palatine 4 Despicaturile labio maxilo palatine keilo gnato palato schizis 5 Sindroame asociate cu despicaturile labio maxilo palatine 6 Implicatiile despicaturilor labio maxilo faciale Manifestari clinice 7 Formele de rinolalie si specificul acestora 8 Directii terapeutice 9 Instrumentar utilizat in evaluare si interventia in tulburarile rinolalice 10 Abordare conclusiva Bibliografie Capitolul VI Tulburarile de ritm si de fluenta Balbaiala 1 Delimitari conceptuale 2 Forme ale tulburarilor de ritm si fluenta 3 Balbaiala mdash tulburare de ritm si fluenta 4 Balbaiala mdash demersuri de evaluare si interventie 5 Demers psiholingvistic integrat de evaluare si interventie in contextul balbaielii mdash model de buna practica 6 Abordare conclusiva Bibliografie Anexa I Fisa de examinare logopedica pentru utilizare in contextul balbaielii propusa de Bodea Hategan, 2015 Capitolul VII Afazia Delimitari simptomatologice, directii de evaluare si interventie 1 Delimitari conceptuale 2 Etiologie 3 Directii de diagnostic diferential 4 Particularitatile tulburarilor afazice 5 Clasificarea afaziilor si descrierea acestora 6 Incidenta si prevalenta afaziei 7 Directii de evaluare a persoanei care prezinta afazie 8 Directii terapeutice in contextul afaziei la adult 9 Pronosticul in afazie si factorii care modeleaza formularea acestui pronostic 10 Afazia la copil 11 Abordare conclusiva Bibliografie Capitolul VIII Tulburarile de voce mdash aspecte teoretice si aplicatii practice 1 Actul fonator Aspecte introductive 2 Tulburarea de voce mdash semn sau si simptom al unei boli sau tulburari 3 Etiologia tulburarilor de voce 4 Tipuri de tulburari de voce 5 Directii de evaluare a tulburarilor de voce Instrumentar utilizat 6 Demersul terapeutic 7 Abordare conclusiva Bibliografie Capitolul IX Intarzierea in dezvoltarea limbajului Preventie, diagnostic si interventie 1 Delimitari conceptuale 2 Factorii de risc si cauzele aparitiei intarzierii in dezvoltarea limbajului 3 Semne si particularitati ale intarzierii in dezvoltarea limbajului 4 Directii de diagnostic diferential 5 Directii de evaluare 6 Directii de interventie 7 Concluzii Bibliografie Anexa I Scala de dezvoltare auditiva de la 0 la 6 ani Dezvoltarea limbajului receptiv, a perceptiei auditive si a memoriei auditive Anexa II Fisa de evaluare a limbajului intervalul de varsta 6 ndash 7 ani Anexa III Lista cu material verbal pentru implementarea tehnicii celor 50 de cuvinte mdash T50
Data aparitie 2016
Editie Editia I
ISBN 978-606-719-722-8
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 640
Tip coperta Necartonat
Autor

Carolina Bodea Hategan

Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Nota acordata produsului:

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Scroll