Prin ce se deosebeste o lectie izbutita de o ora nereusita  Dar un profesor motivat de un dascal plafonat  Dincolo de materia predata sau de calitatea elevilor diferenta provine in primul rand din calitatea relatiilor interpersonale sustine Thomas Gordon creatorul unei celebre metode pentru  bdquo eficientizarea  profesorilor Plecand de la cazuri concrete autorii ofera instrumentele necesare pentru imbunatatirea aptitudinilor de comunicare  i de aplanare a conflictelor iscate in clasa De

Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii

de Thomas Gordon Noel Burch

Cod produs: 0000060195

Editura: Trei SRL

Data aparitie: 2012

Editie: Editia I

ISBN: 978-973-707-566-6

Numar de pagini: 376

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:
Prin ce se deosebeste o lectie izbutita de o ora nereusita Dar un profesor motivat de un dascal plafonat Dincolo de materia predata sau de calitatea elevilor, diferenta provine in primul rand din calitatea relatiilor interpersonale, sustine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru bdquo eficientizarea profesorilor Plecand de la cazuri concrete, autorii ofera instrumentele necesare pentru imbunatatirea aptitudinilor de comunicare i de aplanare a conflictelor iscate in clasa De peste patru decenii, metoda Gordon demonstreaza ca dascalii pot evita mesajele devalorizante, ca pot lua decizii care sa i motiveze pe toti elevii si ca sunt in stare sa treaca peste capcanele autoritarismului si permisivitatii excesive Thomas Gordon 1918 ndash 2002 , psiholog american, este creatorul unor metode larg raspandite de bdquo eficientizare a parintilor, profesorilor i liderilor A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace i a fondat centrul Gordon Training International GTI Noel Burch, fost trainer la GTI, este creatorul bdquo modelului in patru pa i de invatare a noilor competente Cuprins Cum pot profita profesorii din plin de aceasta carte Ideea cartii si cui i se adreseaza Nota autorului 1 RELATIA INVATATOR INVATACEL VERIGA LIPSA Ce este crucial in relatia profesor elev Aptitudini testate, nu abstractii vagi Aptitudini care ii ajuta pe elevi sa se dezvolte O alternativa la jocul bdquo halei hop O singura filosofie pentru elevii de toate varstele si de toate felurile Ce se poate face in legatura cu omniprezenta problema disciplinara Cum sa rezolvam controversa autoritar permisiv 2 UN MODEL DE RELATII EFICIENTE PROFESOR ELEV Mituri, asteptari si jocul de rol Ce inseamna o relatie buna profesor elev O modalitate de a privi relatia profesor elev Profesori intoleranti si profesori toleranti o diferenta cruciala Granita mobila din schimbatoarea Fereastra Comportamentala Cum sa intelegem schimbarile interioare ale profesorului Cum sa intelegem diferite sentimente fata de diversii elevi Cum sa intelegem intuenta mediului sau a situatiei Ajuta la ceva toleranta mimata Cui i se atribuie problema De ce este atat de importanta bdquo atributia problemei De ce este importanta Zona fara probleme 3 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII AU PROBLEME De ce nu reusesc profesorii sa ajute la rezolvarea problemelor elevilor Limbajul de neacceptare cele Douasprezece Obstacole din calea comunicarii De ce limbajul acceptarii este atat de eficient Metode constructive de a i ajuta pe elevii cu probleme Ce inseamna de fapt comunicarea Cum sa invatam sa ascultam activ Ce este necesar pentru o Ascultare Activa eficienta bdquo De ce sa consiliez elevii Sunt doar un profesor 33 Doua tipuri de comunicare verbala si efectele lor asupra elevilor o trecere in revista Cele Douasprezece Obstacole in calea comunicarii Catalizatorii comunicarii 4 MULTIPLELE UTILIZARI ALE ASCULTARII ACTIVE Cum sa promovezi discutii eficiente centrate pe continut Cum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a face fata rezistentei elevului Cum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a i ajuta pe elevii dependenti Cum se poate profita de grupurile de discutii centrate pe elev Cum ajuta Ascultarea Activa in sedintele cu parintii Ce pot realiza sedintele in trei Rezumat 5 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII LE CREEAZA PROBLEME Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilor Unde duc confruntarile ineficiente De ce sunt ineficiente mesajele solutie De ce esueaza mesajele de dominare De ce esueaza mesajele indirecte Mesaje la persoana a II a versus mesaje la persoana I De ce sunt deficitare mesajele la persoana a II a De ce sunt mai eficiente mesajele la persoana I Cum sa formulezi un mesaj la persoana I Cum sa schimbi registrul dupa emiterea unui mesaj la persoana I In ce fel profesorii isi pot crea singuri probleme Trimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscanta Ce se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I 6 CUM SA SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASA CA SA PREINTAMPINI PROBLEMELE Cateva deficiente ale salii de clasa tipice Cum sa abordezi creativ schimbarea O abordare sistematica a mediului salii de clasa Cum sa imbogatim mediul Cum sa saracim mediul Cum sa limitam mediul Cum sa largim cadrele mediului Cum sa reorganizam mediul Cum sa simplificam mediul Cum sa sistematizam mediul Cum sa planificam Cum sa imbunatatim calitatea timpului petrecut in clasa Imensul potential al Zonei de Predare ndash Invatare 7 CONFLICTUL IN CLASA In ce consta conflictul Care este cauza reala a conflictelor Cum rezolva de obicei profesorii conflictele Cele doua tipuri de abordari castig ndash pierdere Metoda I si Metoda II Autoritatea in sala de curs Limitarile considerabile ale puterii in sala de curs Mecanismele adaptative pe care le folosesc elevii De ce sa nu folosim Metoda II Cum il afecteaza puterea pe cel care castiga Cum sunt justificate puterea si autoritatea 8 REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA bdquo AVANTAJULUI RECIPROC Metoda III rezolvarea conflictelor pe baza principiului bdquo avantajului reciproc Cum functioneaza Metoda III in clasa Premise pentru aplicarea Metodei III Metoda III procesul in sase pasi de rezolvare a problemelor Cum functioneaza Metoda III in clasa Inregistrarea unei sedinte de aplicare a Metodei III Beneficii si recompense pentru aplicare a Metodei III 9 CUM APLICAM METODA bdquo AVANTAJULUI RECIPROC ALTE UTILIZARI ALE METODEI III IN SCOALA Cum se rezolva conflictele predare ndash invatare prin Metoda III Cum se rezolva conflictele dintre elevi prin Metoda III Cum se stabilesc regulile si politicile clasei apeland la Metoda III Cum se desfasoara sedintele de stabilire a regulilor Cum se abordeaza problemele tipice intalnite de profesori in aplicarea Metodei III Exista situatii cand e necesara Metoda I Cat este de important ca elevii insisi sa invete astfel de deprinderi 10 CAND VALORILE SCOLII INTRA IN CONFLICT Cum identificam o coliziune de valori De ce mesajele la persoana I functioneaza rar in rezolvarea coliziunilor valorice De ce nu prea functioneaza Metoda III in rezolvarea coliziunilor valorice De ce Metoda I este ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice De ce este Metoda II ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice Cum se rezolva coliziunile valorice 11 OPTIMIZAREA CONDITIILOR DE PREDARE IN SCOALA Caracteristicile problematice ale scolilor Ce pot face profesorii pentru a si spori eficienta in cadrul organizatiei bdquo Imi pot folosi abilitatile de confruntare in relatia cu seful meu Cum sa devenim mai eficienti in cadrul intrunirilor Cum sa fii un consultant eficient Deveniti avocatii elevilor vostri Sugestii de lectura Multumiri
Data aparitie 2012
Editie Editia I
ISBN 978-973-707-566-6
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 376
Tip coperta Necartonat
Autor

Thomas Gordon Noel Burch

Scroll