Pozitia lui Jung in problema religiei una dintre cele mai interesante si mai nuantate adoptate vreodata de un psiholog a trezit numeroase discutii si controverse Teologii l au acuzat de  laquo psihologism raquo  iar psihologii si psihanalistii de  laquo misticism raquo  Asemeni lui Freud Jung considera religia ca pe rezultatul proiectiei in cer a psihismului inconstient Spre deosebire de Freud care deriva religia din inconstientul personal  complexul patern  si o considera un fenomen

Psihologia religiei vestice si estice vol.XI Opere Jung

de Carl Gustav Jung

Cod produs: 0000031879

Editura: Trei SRL

Data aparitie: 2010

Editie: Editia I

ISBN: 978-973-707-353-2

Numar de pagini: 700

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:
Pozitia lui Jung in problema religiei, una dintre cele mai interesante si mai nuantate adoptate vreodata de un psiholog, a trezit numeroase discutii si controverse Teologii l au acuzat de laquo psihologism raquo , iar psihologii si psihanalistii de laquo misticism raquo Asemeni lui Freud, Jung considera religia ca pe rezultatul proiectiei in cer a psihismului inconstient Spre deosebire de Freud, care deriva religia din inconstientul personal complexul patern si o considera un fenomen trecator, o laquo iluzie raquo , pe care stiinta o va risipi, Jung atribuie religiei perenitatea pe care o au arhetipurile inconstientului colectiv din care deriva, adica eternitate Functia religiei este nu numai perena, ci si vitala, in masura in care asigura, intr o forma simbolica, legatura dintre inconstientul colectiv si constiinta Daca astfel de afirmatii pot fi catalogate drept laquo mistice raquo , va decide cititorul prin lectura proprie Dupa cum, aceeasi lectura va decide daca optiunea lui Jung de a si limita cercetarea doar la faptele accesibile psihologiei simboluri si credinte religioase poate fi calificata drept reductionism psihologic laquo Zeii sunt personificari ale continuturilor inconstiente, caci ei provin spontan din activitatea psihica inconstienta hellip Ma lovesc adesea de conceptia eronata ca abordarea sau explicarea psihologica a lui Dumnezeu reduce totul la psihologie De fapt, nu este vorba despre Dumnezeu, ci despre reprezentari ale lui Dumnezeu, asa cum am subliniat intotdeauna Astfel de reprezentari si imagini sunt create de oameni si apartin, deci, psihologiei raquo CG Jung laquo Crucea inseamna ordinea opusa neordonatului, respectiv haoticului multimii amorfe Ea este de fapt unul dintre simbolurile originare ale ordinii hellip In domeniul proceselor psihice, ea indeplineste functia unui punct central care genereaza ordine si apare, de aceea, in starile de dezordine psihica, sub forma mandalei impartita in patru raquo laquo Teologul presupune ca prin Dumnezeu intelegem Ens Absolutum metafizic Empiristul, dimpotriva hellip intelege, tot atat de firesc, un simplu enunt si cel mult un motiv arhetipal care inspira un astfel de enunt raquo CG Jung Cuprins Prima parte Religia occidentala I Psihologie si religie Prefata 1 Autonomia inconstientului 2 Dogma si simboluri naturale 3 Istoria si psihologia unui simbol natural II Incercare de interpretare psihologica a dogmei Trinitatii Observatie preliminara 1 Paralele precrestine la ideea de Trinitate A Babilon B Egipt C Grecia 2 Tata, Fiu si Duh 3 Simbolurile A Symbolum Apostolicum B Simbolul lui Grigorie Taumaturgul C Simbolul nicean D Simbolul niceeano constantinopolitan, athanasian si lateranian 4 Cele trei Persoane din perspectiva psihologica A Ipoteza arhetipului B Christos ca arhetip C Duhul Sfant 5 Problema celui de al patrulea A Ideea unei tetrade B Psihologia cuaternitatii C Generalitati despre simbolism 6 Consideratii finale III Simbolul transsubstantierii in liturghie 1 Introducere 2 Diferitele parti ale ritualului transsubstantierii A Oblatio panis B Pregatirea potirului C Ridicarea potirului pentru jertfa D Tamaierea ofrandei si a altarului E Epicleza F Consacrarea G Marea elevatie H Postconsecratio I Sfarsitul canonului K Embolismus si fractio L Consignatio M Commixtio N Rezumat 3 Paralele la misterul transsubstantierii A Teoqualo aztec B Viziunea lui Zosimos 4 Despre psihologia liturghiei A Generalitati despre jertfa liturgica B Despre semnificatia psihologica a jertfei a Ofrandele b Jertfa c Jertfitorul d Arhetipul jertfei C Liturghia si procesul de individuatie IV Cuvant introductiv la Victor White, Dumnezeu si inconstientul V Prefata la Zwi Werblowski, Lucifer si Prometeu VI Fratele Klaus VII Despre relatia dintre psihoterapia si asistenta spirituala VIII Psihanaliza si asistenta spirituala IX Raspuns lui Iov Lectori Benevolo Raspuns lui Iov Partea a doua Religia orientala X Comentariu psihologic la Cartea tibetana a Marii Eliberari 1 Deosebirea dintre gandirea orientala si cea occidentala 2 Comentarii la text XI Comentariu psihologic la Bardo Th ouml dol Cartea tibetana a mortilor XII Yoga si Occidentul XIII Cuvant introductiv la Deisetz Teitaro Suzuki, Marea eliberare XIV Despre psihologia meditatiei orientale XV Despre sfantul indian Introducere la Heinrich Zimmer, Drumul spre Sine XVI Prefata la I Ching Bibliografie Indice
Data aparitie 2010
Editie Editia I
ISBN 978-973-707-353-2
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 700
Tip coperta Necartonat
Autor

Carl Gustav Jung

Scroll