A transmite, a invata
de Marie Claude Blais, Marcel Gauchet
Cod produs: 0000208830
Editura: Spandugino
Data aparitie: 2020
Editie: Editia I
ISBN: 978-606-8944-25-8
Numar de pagini: 281
Disponibilitate:
Livrare detalii
14 de zile drept de retur. detalii
Ce înseamnă a învăța? Ce presupune și cum are loc învățarea? La aceste întrebări, școala contemporană aduce un răspuns categoric: școala tradițională s-a înșelat, ea a vrut să transmită cunoștințe inoculându-le, prin intermediul dascălilor, unor elevi pasivi. Această pedagogie prin impunere nu funcționează. Ea trebuie înlocuită cu o pedagogie activă, care face din copil actorul construirii cunoștințelor sale. Ne aflăm însă în momentul când răspunsul acesta se dovedește a fi la fel de fals, în semi-adevărul lui, ca și filosofia anterioară. Totul trebuie luat de la capăt. Este problema fundamentală a școlii de azi, căzută într-o incertitudine totală privind natura activității pe care o are de îndeplinit.
Aceasta este și problema pe care cartea de față se străduiește s-o clarifice, mai întâi degajând originile istorice ale acestui model pedagogic, apoi arătându-i, prin mai multe exemple, limitele. În sfârșit, și în mod special, propunând o reflecție asupra unei experiențe primordiale a cărei amintire adulții o resping: dificultatea de a învăța, care este inseparabilă de necesitatea unei transmiteri. Cu ce condiții, în ce fel, prin ce mecanisme este posibilă o asemenea transmitere? Nu e vorba aici de a oferi niște soluții de-a gata, ci de contribui la schițarea cadrului unui necesar efort de reîntemeiere.
Data aparitie | 2020 |
Editie | Editia I |
ISBN | 978-606-8944-25-8 |
Loc aparitie | Bucuresti |
Numar de pagini | 281 |
Autor | Marie Claude Blais, Marcel Gauchet |
Numar pagini | 281 |