„Brand România” de Bogdan Brînza&537; este o lucrare care îmbin&259; cercetarea academic&259; riguroas&259; cu experien&539;a practic&259; a unuia dintre pionierii brandingului în România Pornind de la teza sa de doctorat autorul deschide o discu&539;ie necesar&259; despre identitatea na&539;ional&259; &537;i despre felul în care aceasta poate fi transpus&259; într-un brand de &539;ar&259; coerent &537;i

Brand Romania. Marea evadare dintre Miorita si Dracula

de Bogdan Brinzas

59.9 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod produs: 0000282451

Editura: Cuantic

Data aparitie: 2025

Editie: Editia I

ISBN: 978-630-665-345-4

Numar de pagini: 332

Disponibilitate: In stoc

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

„Brand România” de Bogdan Brînzaș este o lucrare care îmbină cercetarea academică riguroasă cu experiența practică a unuia dintre pionierii brandingului în România. Pornind de la teza sa de doctorat, autorul deschide o discuție necesară despre identitatea națională și despre felul în care aceasta poate fi transpusă într-un brand de țară coerent și credibil.

Premisa de la care a plecat autorul a fost o idee fixă, perpetuată în timp: Romania are nevoie de un brand conturat. De ce oare? Simplu, ca să facă bani, utilizându-și resursele aflate la îndemână, să ridice nivelul de trai al cetățenilor și să crească organic o reputație pozitivă în peisajul internațional economic, politic, social și cultural. Pe parcurs, din aceasta idee s-au desprins următoarele: nevoia de autenticitate și renunțarea la formele fără fond. Cartea oferă o radiografie lucidă a realităților românești: de la resursele naturale și culturale excepționale, la vulnerabilitățile instituționale și sociale care ne-au împiedicat să conturăm până acum o imagine clară pe scena internațională. În loc să propună soluții facile, Brînzaș construiește o argumentație solidă despre ceea ce înseamnă autenticitate, consistență și strategie pe termen lung.

Un concept central al lucrării este cel de „filoane identitare” – acele resurse istorice, culturale și simbolice care definesc felul de a fi român și care pot sta la baza unui brand durabil. Analiza este completată de comparații internaționale, de studii de caz și de propuneri concrete, cu accent pe rolul turismului și al culturii ca vectori principali de imagine.

Scris într-un stil accesibil, dar ferm ancorat în metodologie și teorie, volumul se adresează atât specialiștilor în comunicare, branding și politici culturale, cât și cititorilor preocupați de viitorul României. „Brand România” nu este doar un eseu despre imagine, ci o invitație la reflecție și acțiune: cum ne vedem noi înșine și cum dorim să fim văzuți de ceilalți.

Prin combinația de analiză și viziune, cartea se impune ca o referință pentru oricine crede că imaginea unei țări nu se improvizează, ci se construiește cu răbdare, luciditate și încredere în propriile resurse.

Acad. Prof. Dr. Ioan-Aurel Pop spune în prefața cărții:

”Concluzia de bază a autorului nu este foarte măgulitoare pentru natura societății românești contemporane: „niciun demers real în direcția conturării unui brand nu este posibil dacă România nu renunță definitiv la două tare, le spun eu, care la noi se propagă istoric. Prima tară de depășit este trecerea de la o societate extractivă la o societate incluzivă, deoarece societățile extractive sunt închise, promovează doar interesele unor cercuri închise și nu permit inovația, dezvoltarea, implementarea de idei noi, modernizarea […]; a doua tară care trebuie depășită, renunțarea cu orice preț la formele fără fond […]”. Chiar dacă intensitatea și formele de manifestare ale acestor „tare” sunt intens discutate și chiar dacă nu s-a căzut de acord asupra unui punct de vedere dominant, autorul trage un semnal de alarmă și ne arată că, pentru un „brand de țară” viabil, întreaga societate românească trebuie să se primenească, să se adapteze, să se schimbe în funcție de lumea înconjurătoare. Suntem în mare parte de acord, sub rezerva că acele „filoane identitare” nu trebuie și nu pot fi lăsate să se „topească” sub ritmul și exigențele modernizării. Autorul este, de fapt, un „pionier” al domeniului și ne atrage atenția asupra unor importante chestiuni teoretice care presupun făurirea unui brand de țară.”
Ștefan Iordache, COO Publicis Groupe Romania afirmă pe coperta 4 a cărții:
” Am trait prea multe campanii de imagine ale Romaniei – scurte, fara substanta, mereu surprinzatoare, dar lipsite de fond si reduse la simple exercitii tactice. Cartea lui Bogdan Brinzas este o gura de aer proaspat: o analiza lucida si onesta a greselilor trecutului, dar si o viziune limpede pentru viitor. Romania nu are nevoie de artificii, ci de autenticitate, consecventa si curajul de a-si asuma cine este cu adevarat. BRAND ROMÂNIA este atat o oglinda a realitatii noastre, cat si un ghid solid pentru oricine gandeste serios la constructia unui brand de tara.”
Corneliu Vîlsan, consultant de business și autor al cărții Phronesis Marketing:
„Am bucuria sǎ vǎ recomand cea mai pragmaticǎ și completǎ carte de branding de țarǎ scrisǎ pânǎ acum. Pornind de la « filoanele identitare » ale României, Bogdan Brînzaș identifică două direcțiii majore: trecerea de la o societate extractivă (care promovează interesele unor cercuri restrânse), la o societate incluzivă și renunțarea la formele fără fond. O carte recomandată atât profesioniștilor din industrie cât si politicienilor…


Data aparitie 2025
Editie Editia I
ISBN 978-630-665-345-4
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 332
Tip coperta Necartonat
Autor

Bogdan Brinzas

Numar pagini 332

Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Nota acordata produsului:

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Scroll