Copiii nostri isi petrec zilele fiind instruiti in mod pasiv si fiind impinsi sa stea locului si sa dea teste - de multe ori impotriva vointei lor Aceasta incarcerare noi o numim scolarizare si totodata ne intrebam de ce copiii se plictisesc si nu se poarta cum trebuie Chiar si in afara scolii copiii de astazi rareori se joaca si exploreaza fara supraveghere adulta si le sunt permise putine oportunitati in care sa isi controleze propriile lor vieti Rezultatul copii anxiosi si lipsiti de

Liber sa inveti - De ce eliberarea instinctului de a se juca ii face pe copiii nostril mai increzatori si mai pregatiti pentru viata

de Peter Gray

Cod produs: 0000215741

Data aparitie: 2021

Editie: Editia I

ISBN: 978-973-111-850-5

Numar de pagini: 368

Disponibilitate:

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Acest produs nu mai este la vanzare. Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:

Copiii nostri isi petrec zilele fiind instruiti in mod pasiv si fiind impinsi sa stea locului si sa dea teste - de multe ori impotriva vointei lor. Aceasta incarcerare noi o numim scolarizare si totodata ne intrebam de ce copiii se plictisesc si nu se poarta cum trebuie. Chiar si in afara scolii, copiii de astazi rareori se joaca si exploreaza fara supraveghere adulta si le sunt permise putine oportunitati in care sa isi controleze propriile lor vieti. Rezultatul: copii anxiosi si lipsiti de concentrare care considera scoala - si viata - o serie de obstacole peste care trebuie sa treaca.

In Liber sa inveti, psihologul Peter Gray sustine ca daca copiii nostri sunt lasati liberi sa isi urmeze propriile interese prin joc, nu numai ca invata tot ceea ce e nevoie sa stie, dar o fac si cu multa energie si pasiune. Copiii vin pe lume cu dorinta de a invata, inzestrati cu spirit ludic, curiozitate si sociabilitate ce ii calauzesc in propria lor educatie. Totusi, noi am nimicit astfel de instincte intr-un model scolar proiectat initial pentru a indoctrina si nu pentru a promova dezvoltarea intelectuala.

Pentru a creste copii care vor trai in lumea actuala aflata in continua schimbare, trebuie sa le dam posibilitatea sa isi gestioneze propria educatie si dezvoltare. Tinand cont de dovezi venite din antropologie, psihologie si istorie, Gray demonstreaza ca jocul liber reprezinta principalul mijloc prin care copiii invata sa-si controleze vietile, sa-si rezolve problemele, sa se inteleaga cu cei de varsta lor si sa capete rezilienta emotionala. Capacitatea de invatare prin joc a evoluat cu mult timp in urma, iar aceste instincte opereaza remarcabil de bine si astazi, asa cum arata studiile referitoare la scolile alternative administrate democratic. Cand copii isi controleaza propria educatie, invata mai bine - lucru realizat cu costuri mai scazute decat modelul traditional de scoala coercitiva.

O propunere curajoasa si contraintuitiva de eliberare a copiilor nostri din lanturile institutiei ce inabusa curiozitatea pe care o numim scoala, Liber sa inveti ne spune ca a sosit vremea sa nu ne mai intrebam ce se intampla cu copiii nostri ci sa ne intrebam ce se intampla cu sistemul. Ne arata cum putem actiona - atat ca parinti cat si ca membri ai societatii - pentru a imbunatati educatia copiilor nostri si a le asigura o viata cat mai fericita.

 

CUPRINS

Prolog

Ce am facut din copilaria lor?

Vietile pline de joaca ale copiilor de vanatori-culegatori

De ce scolile sunt ceea ce sunt: o scurta istorie a educatiei

Sapte pacate ale sistemului nostru de educatie obligatorie

Lectii din Sudbury Valley: Mama Natura poate sa triumfe in epoca moderna

Instinctele educationale umane

Starea de spirit ludica

Rolul jocului in dezvoltarea aptitudinilor sociale si emotionale

Amestecul liber de varste diferite: un ingredient-cheie pentru dezvoltarea capacitatii de autoeducare a copiilor

Un parentaj increzator in lumea noastra moderna

Note

Bibliografie

Index

Multumiri

Note

Bibliografie

Index


Data aparitie 2021
Editie Editia I
ISBN 978-973-111-850-5
Numar de pagini 368
Autor

Peter Gray

Numar pagini 368
Scroll