De ce oamenii nu sunt atât de naivi pe cât am credePsihologia credulit&259;&539;ii ne explic&259; modul în care hot&259;râm în cine s&259; avem încredere &537;i ce ar trebui s&259; credem – &537;i argumenteaz&259; c&259; suntem destul de buni la a lua asemenea decizii În aceast&259; carte care ne lanseaz&259; numeroase provoc&259;ri Hugo Mercier demonstreaz&259; cum aproape toate

Psihologia credulitatii

de Hugo Mercier

64.9 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod produs: 0000241761

Data aparitie: 2022

ISBN: 978-606-33-9080-7

Numar de pagini: 368

Disponibilitate: In stoc

livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

De ce oamenii nu sunt atât de naivi pe cât am crede

Psihologia credulității ne explică modul în care hotărâm în cine să avem încredere și ce ar trebui să credem – și argumentează că suntem destul de buni la a lua asemenea decizii. În această carte care ne lansează numeroase provocări, Hugo Mercier demonstrează cum aproape toate încercările de persuasiune a maselor – făcute de lideri religioși, de politicieni sau de oameni din publicitate – sunt menite eșecului lamentabil. Folosind cercetări recente din științele politice și din alte domenii, mergând de la istorie la antropologie, Mercier demonstrează că povestea naivității larg răspândite, în care un public credul este ușor de indus în eroare de demagogi și de șarlatani, este pur și simplu greșită.

De ce este persuasiunea maselor atât de dificilă? Mercier folosește ultimele descoperiri ale psihologiei experimentale pentru a demonstra cum fiecare dintre noi este dotat cu mecanisme cognitive sofisticate de vigilență deschisă. Folosindu-se de o varietate de indicii, aceste mecanisme ne permit să fim vigilenți când vine vorba despre convingeri dăunătoare, în timp ce suntem destul de deschiși cât să ne schimbăm opinia când ne sunt prezentate dovezile potrivite. Chiar și eșecurile – când acceptăm confesiunile false, răspândim zvonuri sau ne lăsăm convinși de leacuri miraculoase – sunt mai bine explicate ca defecte ale unor mecanisme cognitive de altfel perfect funcționale decât ca simptome ale unei naivități generale.

Psihologia credulității ne arată cum filtrăm fluxul de informație care ne înconjoară, argumentează că o facem bine și ne explică cum am putea să o facem și mai bine.

 

„Cu riscul de a fi considerat credul, aș spune că Mercier pledează cu forță cauza naivității ca trăsătură mult mai puțin întâlnită și mai puțin importantă decât am crede.“ New Scientist

„Psihologia credulității va interesa pe oricine se întreabă cum să creadă ceea ce spun și fac oamenii, mai ales când avem de-a face cu informație digitală, accesibilă oricărei vârste și adesea suspectă. Amplitudinea și profunzimea studiilor prezentate de Mercier vor fi în mod special pe placul pasionaților de știință.“ New York Journal of Books

În Psihologia credulității, Hugo Mercier aduce o contribuție specială unui domeniu care are nevoie disperată de așa ceva: cel al adevărului și al minciunii, al cunoașterii și al ignoranței.“ Times Literary Supplement

 

HUGO MERCIER este cercetător specializat în științe cognitive la Institutul Jean Nicod din Paris și coautorul cărții The Enigma of Reason. Locuiește în Nantes


Data aparitie 2022
ISBN 978-606-33-9080-7
Numar de pagini 368
Tip coperta Necartonat
Autor

Hugo Mercier

Numar pagini 368

Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Nota acordata produsului:

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Scroll