Sunt aproape patruzeci de ani de cand am inceput lucrul in  inchisori sau „pantecul bestiei” cum ii spune Jack Abbott La inceput am lucrat ca regizor de teatru si mai tarziu ca dramaterapeut atestatInchisorile spun povesti povesti violente In mod sigur am auzit si lucrat cu povestile violentei cu barbatii si femeile care au violentat si care au suferit violenta Ca membru al unei asociatii romanesti am vazut aceleasi povestile violentei jucate in Romania

Rasturnand paradigma pedepsei

32 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod

Cod produs: 0000189263

disponibilitate Disponibilitate: In stoc
livrare rapida

Livrare detalii

retur

14 de zile drept de retur. detalii

Ridica din magazin

Sunt aproape patruzeci de ani de cand am inceput lucrul in  inchisori sau „pantecul bestiei”, cum ii spune Jack Abbott. La inceput, am lucrat ca regizor de teatru si, mai tarziu, ca dramaterapeut atestat.

Inchisorile spun povesti, povesti violente. In mod sigur am auzit si lucrat cu povestile violentei, cu barbatii si femeile care au violentat si care au suferit violenta. Ca membru al unei asociatii romanesti am vazut aceleasi povestile violentei jucate in Romania inchisoare dupa inchisoare. Ca regizor de teatru si profesor am vazut aceleasi povesti violente in Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Australia, Bulgaria, Noua Zeelanda, Olanda. De aici siguranta mea in a scrie acest Cuvant inainte pentru aceasta teza importanta despre violenta in teatru si media.

Cand citeam cartea lui Alexandru, mi-am amintit de spectacolul lui Peter Brook The Ik, bazat pe cartea The Mountain People a lui Colin Turnbull. Stramutati din casele lor ancestrale de catre guvernul din Uganda acesti oameni cu o spiritualitate bogata au coborat in alienare vicioasa cand au fost mutati intr-un pustiu dezolant.

Spectacolul de teatru al lui Brook a fost un memento uimitor si dureros a ideii Arendt-iene despre banalitatea raului.

Teza lui Alexandru ne trece cu mare eleganta prin ideologia violentei si sugereaza rolul pe care teatrul si media trebuie sa le aiba. Din nou imi amintesc (batranilor li se intampla asta) de o carte numita Prejudiciul Antiteatru de Jonas Barish in care acesta face cronica a 2500 de ani de jigniri, insulte si minciuni care au fost spuse despre teatru si abilitatea acestuia de a simula adevarul cu efecte atat de puternice.

Aici Alexandru aduce o contributie atat de mare la canonul teatrului si violentei – prin experimentele sale neuropsihologice. In calitatea mea de dramaterapeut salut aceasta initiativa – in sfarsit cineva care progreseaza de la scala Likert la dovezi concrete - si a carui munca va avea, fara indoiala, un impact imens asupra viitorului dramaterapiei si probabil asupra multor terapii prin arta care s-au bazat prea mult timp pe masuri imprecise provenite din simplu interes!

Holocaustul si Poraimos, genocidul din Cambodgia, masacrele din Ruanda sunt, in continuare, pentru unii dintre noi un memento puternic si inspaimantator cu privire la violenta. David Yanagizawa-Drott a adunat dovezi foarte clare ca, de exemplu, propaganda radio din acel moment a fost in centrul unor ferocitati ce au avut loc in cadrul masacrului comunitatii Tutsi de catre comunitatea Hutu. Alexandru investigheaza in mod clar relatia critica teatru-violenta-creier-corp-media.

Aceasta este calea de urmat pentru terapiile prin arta!

John Bergman

Profesor asociat, Hollins University

Drama terapeut atestat

Regizor Geese Theatre Company USA for Corrections


Autor

Alexandru I. Berceanu

Data aparitie 2019
Editie Editia I
ISBN 978-606-28-0950-8
Loc aparitie Bucuresti
Numar de pagini 320
Numar pagini 320
Tip coperta Necartonat

Clientii clb.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Nota acordata produsului:

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Scroll